İletişim Fakültesi
Fakültemiz Zonguldak Karaelmas Üniversitesi Rektörlüğüne bağlı olarak Milli Eğitim Bakanlığının 19.01.2010 tarihli ve 871.899 sayılı yazıları üzerine, 28.03.1983 tarihli ve 2809 sayılı Kanunun ek 30. Maddesine göre, Bakanlar Kurulu’nca 25.10.2010 tarihinde kararlaştırılmış, 2010/1072 karar sayısıyla 15.11.2010 tarihli ve 27760 sayılı Resmi Gazetede yayınlanarak Zonguldak Karaelmas Üniversitesi Rektörlüğüne bağlı olarak kurulmuştur.
Zonguldak Karaelmas Üniversitesi Rektörlüğü’nün, İletişim Fakültesi bünyesinde bölüm ve anabilim dalları açılması konusundaki teklifi 11.04.2012 tarihli Yükseköğretim Yürütme Kurulu Toplantısında incelenmiş ve 2547 sayılı Kanun’un 2880 sayılı Kanun’la değişik 7/d-2 maddesi uyarınca, fakülte bünyesinde Gazetecilik, Halkla İlişkiler ve Tanıtım, Radyo, Sinema ve Televizyon Bölümü olmak üzere üç bölüm, on iki anabilim dalı açılması uygun görülmüştür.
Fakültemizde, 2018-2019 Yılı Eğitim Öğretim döneminde Gazetecilik ile Radyo, Sinema ve Televizyon bölümleri kapatılmış, Halkla İlişkiler ve Tanıtım bölümü 2019-2020 Yılı Eğitim Öğretim döneminde 52 öğrenci kabul ederek aktif hale gelmiştir.
31.12.2019 tarihli ve 18657 sayılı yazı ile Yeni Medya ve İletişim Bölümü- Yeni Medya ve İletişim Anabilim Dalı ve Radyo, Televizyon ve Sinema Bölümü- Radyo, Televizyon ve Sinema Anabilim Dalı açılmasına yönelik teklifte bulunulmuştur. 15.01.2020 tarihli Yükseköğretim Yürütme Kurulu toplantısında incelenen teklif, 2547 sayılı Kanun'un 2880 sayılı Kanunun 7/d-2 maddesi uyarınca uygun görülmüştür. Fakülte bünyesinde yürütülen çalışmalar neticesinde 2024-2025 Yılı Eğitim Öğretim döneminde Yeni Medya ve İletişim Bölümü 30 öğrenci kabul ederek, fakültenin aktif edilen ikinci bölümü olmuştur.İletişim Fakültesi kadrosunda 5 Doçent, 4 Doktor Öğretim Üyesi, 6 Araştırma Görevlisi Doktor, 4 Araştırma Görevlisi ve 2 Öğretim Görevlisi yer almaktadır. Öğretim Faaliyetine başladığı ilk yıl % 100 doluluk oranına erişen Halkla İlişkiler ve Tanıtım bölümümüzün bünyesinde Kişilerarası İletişim, Reklamcılık ve Tanıtım, Araştırma Yöntemleri ve Halkla İlişkiler olmak üzere dört anabilim dalı bulunmaktadır.
- Halkla İlişkiler ve Tanıtım
- Yeni Medya ve İletişim
- Radyo, Televizyon ve Sinema
Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü'nün içerisinde Kişilerarası İletişim, Reklamcılık ve Tanıtım, Araştırma Yöntemleri ve Halkla İlişkiler olmak üzere dört anabilim dalı bulunmaktadır. Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü, hayatın her alanında halkla ilişkiler, reklam ve iletişim yönetiminin gücünün bilinciyle yetiştirdiği öğrencilerini, her zaman yaratıcı ve çözüm odaklı düşünen, gelişen bilgi ve iletişim teknolojilerini iyi kullanan, alanında uzman çalışanlar olarak iletişim sektörüne kazandırmayı amaçlamaktadır.
Teknolojik değişim ve dönüşümlere paralel olarak sürekli gelişen kitle iletişim araçları yeni formlarıyla gündelik hayatın vazgeçilmezleri arasında yerini almıştır. olarak sürekli gelişen kitle iletişim araçları yeni formlarıyla gündelik hayatın vazgeçilmezleri arasında yerini almıştır. Özellikle sosyal medya ağları üzerinden işleyen bu yeni formlar klasik medya anlayışında da radikal değişimler yaşanmasını beraberinde getirmiştir. Teknolojik gelişmelerle yeni bir çehreye bürünen günümüz toplumlarında medya içeriklerinin, medya yapılarının ve hatta medya çalışanlarının bu değişimlere ayak uydurması beklenir. Dolayısıyla medyanın 21. yüzyıl dijital toplumuna uyumlu bir yapıya dönüşme çabası iletişim sektörüne donanımlı insan gücü yetiştirmeyi hedefleyen İletişim Fakültelerini de harekete geçirmektedir. Bu bağlamda Yeni Medya ve İletişim Bölümü de alana dair bilgiyle donanmış, meslek etiğine bağlı, eleştirel ve bağımsız düşünebilen öğrenciler ve yeni medya profesyonelleri yetiştirmeyi hedeflemektedir.
Radyo Sinema ve Televizyon Bölümü, Radyo-Televizyon, Sinema, İletişim Bilimleri ve Grafik Sanatları ve Fotoğrafçılık olmak üzere dört anabilim dalından oluşmaktadır. Radyo Sinema ve Televizyon Bölümü, öğrencilerine kazandırdığı mesleki sorumluluk ve uzmanlıkla, geçmişten bugüne kitle iletişimin temel taşlarından olan radyo-televizyon yayıncılığı ve sinema sektörü için nitelikli ve yaratıcı elemanlar yetiştirmeyi amaçlamaktadır.
Fakültemiz, mezunlarına başta akademik kariyer olmak üzere, medya sektörü (gazeteci, editör, muhabir, fotoğrafçı, yönetmen, program yapımcısı/prodüktör, senarist, kameraman, kurgucu, haber spikeri/sunucu vb.); pazarlama, halkla ilişkiler, reklam ve satış bölümleri (halkla ilişkiler uzmanı, tanıtım sorumlusu, iletişim koordinatörü, basın danışmanı, müşteri temsilcisi, medya planlamacısı, kreatif direktör, metin yazarı vb.); insan kaynakları ve personel birimleri; kurum ve kuruluşların basın-yayın ve hakla ilişkiler koordinatörlükleri; basın işletmeciliği ve bilişim sektörünü de kapsayan geniş bir yelpazede iş olanakları sağlamaktadır.